Sidevisninger i alt

fredag den 14. oktober 2016

Skønne Sct. Cecilia

Skønne Sct. Cecilia
Denne rose har jeg haft en del år, det er ikke den letteste rose, men åh så skøn.
Nu hvor stauderne rundt om den er klippet lidt ned, er den kommet lidt frem og får lidt mere opmærksomhed, her i denne tid hvor der ikke mere er så meget der blomstrer.

 Den dufter himmelsk - helt rigtigt - af... rose :-)
Til gengæld er jeg ikke helt sikker på de to næste her, så jeg har været ved at kigge mine papirer igennem, sammenlignet på nettet og har to bud: 
Reine Victoria (de to næste billeder) - men jeg er langt fra sikker.

 og Constance Spry herunder, som også er en skønhed
Ingen af disse er trods det, at jeg har haft dem mindst 10 år, nogle frodige roser. De står måske heller ikke helt optimalt i mit staudebed, hvor de i hvert fald konkurrerer lidt rigeligt med et par voldsomme storkenæb.
Og vi må nyde at kunne komme hjem fra arbejde, gå en runde i haven og stikke snuden ned i roserne og trække den sidste duft ud af dem - så vi kan overleve til juni måned hvor næseborene atter blafrer rundt.

5 kommentarer:

  1. Det er interessant at læse om folks favoritroser, fordi der er utrolig stor variation i, hvordan de opleves. Den første, du nævner, kenderjeg ikke. Reine Vivtoire har vi også, og det er også hos os en spinkel, men smuk rose hos os. Constance Spry er derimod særdeles frodig hos os og skal beskæres godt mindst en gang om året.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så glæder jeg mig til min Constance Spry får bedre fat :-)

      Slet
  2. Jeg har også St. Cecilia, det er en skøn rose med en helt fantastisk duft. Jeg har faktisk to eksemplarer, de får som så mange andre stråleplet, men ellers synes jeg ikke de er vanskelige.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også læse om St. Cecilia hos dig, du er jo en ørn til det med roser :-)

      Slet
  3. Hej Tina. Det er vel nok skønne roser,jeg kommer med ét til at længes efter en varm sommerdag, med duften af blomster. Jeg ønsker dig en dejlig dag og en skøn ny sæson i haven. Hygge herfra

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.