Sidevisninger i alt

lørdag den 12. august 2017

Agurketid


I forgårs var der 'pludselig' to mega-store agurker i drivhuset. Jeg havde nok set dem da de var noget mindre, men nu måtte jeg hellere få dem plukket, inden vægten af dem lagde planten og stokken ned.

Jeg måtte da have dem vejet, mellem 1049-1053 svingede vægten. Længden på den største er 45 cm.
Vi har taget hul på den mindste, og den er fin og slet ikke forvokset, så den er blevet grov.
Så der er agurkesalat og tzatsiki i lange baner. Allermest spiser vi dem dog rå, i salat og på leverpostejmadder.
Ønsker også jer en fin agurketid :-)

5 kommentarer:

  1. Hej Tina.Det var da et par ordentlig krabater du fik høstet.men godt at de stadig kunne spises.mine to planter har også givet rigtig godt.men alt for mange bare til mig.Så har givet naboerne en del.
    God søndag knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Jette, hvis man så havde nogle naboer uden drivhus 😉 Men jeg synes de næsten alle efterhånden har drivhuse. Heldigvis har jeg nogle kollegaer som gerne aftager, både afgrøder og planter.

      Slet
  2. Ja man skal næsten bare vende ryggen til og så er agurkerne store. Jeg har hørt, at man skal huske at plukke dem, for hvis de store bliver siddende laver plantet ikke så mange nye. Men alligevel er der tit nogle, der snyder og bliver store :-) Vi skal også huske, at sætte tråddøren i her hos os, hvis vi glemmer det går hundende på rov, de er nemlig også helt vilde med agurker og de er ikke så elegante til at plukke dem :-)
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
  3. Ja, det er rigtigt at vi skal huske at plukke dem. Derfor har jeg kun almindelige agurker i år. Skoleagurkerne kører i hegnet for mig, jeg får dem ikke plukket i tide.
    Kan hunde lide agurker, det er da vist usædvanligt! :-)

    SvarSlet
  4. Mums! de er da lige til at spise. Det var nogle store og flotte agurker du viser. Jeg er vild med friske agurker,men tilberedt er de heller ikke at foragte. Jeg så lige dit forrige indlæg fra Paris, skønne billeder, jeg kunne godt bruge nogen af de lavendler. Hygge herfra med ønsket om en dejlig dag.

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.