Sidevisninger i alt

fredag den 27. september 2013

Små træer i min have




Jeg har i disse år en fimmel med at købe træer, ikke specielt sjældne træer, men alligevel træer man ikke ser i enhver have. Herover skæbnetræ med høstfarver. Et dejligt træ som jeg købte i 2010, da det kun var 30 cm højt. Nu er det ca. 1 meter højt og jeg glæder mig til det bliver højere og større. Jeg har set et der er et par meter højt og det var flot. Gad vide om det kan forudsige vore skæbner hvis vi beder om det?

Herunder et Papirbarkløn som er knap halvanden meter høj nu. Det er ikke så tydeligt på billedet, da beplantningen i baggrunden er samme farve. Jeg forestiller mig at jeg vil stamme det op med tiden. Glæder mig til når stammen begynder at skalle af - lige nu er det lidt anonymt.

Så er der trompetkrone, den er kun et par år gammel. I foråret troede jeg den var gået ud, men den er vist bare en sen vågner...


Og så er der mit lille bitte duetræ. et er kun 30-40 cm og helt gemt i skoven af tobaksplanter. Ja, da jeg lige ville fotografere det, skulle jeg lede efter det!

Find et duetræ!

Jeg sidder lige og kommer i tanke om et par træer mere i min have, det må blive en anden gang - når fotografen har været ude igen. I må have en god weekend - er det ikke noget med at vejret bliver helt OK?


1 kommentar:

  1. Du kan godt glæde dig til at dit skæbnetræ bliver lidt større og det begynder at blomstre. Jeg har et der blomstrer og det er nok det flotteste træ vi har, og så dufter det bare helt fantastisk.
    Papirbarkløn kunne jeg også rigtig godt tænke mig:-)
    Med venlig hilsne
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.