Sidevisninger i alt

tirsdag den 30. juli 2013

Nye roser i haven



Har forkøbt mig i denne uge. Skulle køre min ene datter til Haderslev, og benyttede derfor lejligheden til at køre ind på Nielsens planteskolen i Haderslev.
Og der kom jeg til at falde for et par roser eller tre. Det var næsten slet ikke meningen.
Jeg købte to stk. 'Darcey Bussel' som er en dyb karminrøe rose med de skønneste blomster man kan tænke sig. Der var mange udsprungne roser, men også en del knopper.
Lige nu er de sat i to gamle zinkspande og står på terrassen lige ved havebordet, så de rigtigt bliver set (i hvert fald af mig)


Den tredje er en Rhapsody in Blue, en rose som jeg længe har tænkt på at jeg måtte eje. Jeg fandt et flot eksemplar med rigtigt mange knopper. Den hoppede lige som af sig selv op til de to andre.
Den er nu plantet i mit blå bed og jeg har vandet den efter alle kunstens regler, tilført rosenjord og snakket pænt til den. Hvad mere kan man gøre? Håbe det bedste!
Det var jo ikke lige udplantningsvejr, selv om vi dog fik 5 mm o g 7 mm regn efterfølgende.
Dagen efter var der tre roser udsprunget og de duftede skønt.

Desuden kom jeg også forbi et skilt hvor der stod at der var 50% på udplantningsplanter. Jeg havde ikke for mange kontanter, men for min sølle 50'er fik jeg 10 pelargonier!! De trængte til en kærlig hånd - og det har de fået. Nu står de rundt omkring på min terrasse og pynter.


4 kommentarer:

  1. flotte valg ;) og nu har manden vel taget bil nøglene fra dig !!! du er nok for dyr at sende på turen med datteren ;)
    - men jeg forstår dig godt ;)

    SvarSlet
  2. Hvor er de smukke.
    Pelargonier får man bare ikke for mange af.
    Tak for kigget.
    Ha´ en dejlig dag.

    SvarSlet
  3. Hej Tina..

    Ja Nielsens har rigtig mange fine ting, men jeg er tilbøjelig til at køre til Erlev. Har du været der? Jeg bor i Haderslev, så det er da lidt sjovt at kigge til en der bor i nærheden :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tine. Velkommen og tak for din kommentar! Jeg har lige googlet Erlev Plantecenter, men tror ikke jeg har æret der, noget jeg må have rettet op på... ;-)

      Slet

En kommentar er altid værdsat.