Sidevisninger i alt

mandag den 27. oktober 2014

Status på drivhuset

Selvom der er mange gøremål endnu, synger byggeriet på drivhuset på sidste vers - og derfor skal I da lige have et enkelt billede:

Døren er ikke lavet endnu, vi har lige en lille udfordring, da den ikke kan gå udad. Pga. spær og glas foroven, er der ikke plads til at døren åbnes - og det er nu engang ret praktisk når den kan det :-)
Jeg har en idé om, at det skal være en to-delt "stalddør", således at jeg kan åbne den øverste del af døren når jeg kører på arbejde, så der kan komme udluftning fra flere sider.
Vi mangler også tætning foroven og der skal en zinkliste ovenover glassamlingerne på taget.

Og så er der jo:

  • vand - der er gjort klar til det og jeg har valgt en flot vandhane (næste sæson)
  • el - også dette er der gjort klar til dvs. trukket rør, men heller ikke mere ( gerne i år!)
  • to-tre af vinduerne skal kunne åbnes, det har vi ikke gjort i første omgang, er først nødvendigt i det tidlige forår.
  • mit staudebed mod syd (tv) skal der graves en gang/halvcirkel samt laves en lille stensætning (næste sæson)
  • græsplænen foran - skal anlægges til en slags gårdhave (næste sæson)
  • indretning - jeg lader mit havebord og stole stå derinde og alle mine krukker skal på vinterophold - jeg skal på jagt efter et pænt og praktisk arbejdsbord, der skal have sin plads ved muren til højre
  • ... og meget mere...
Og lige lidt om Dahliaer - jeg har gravet 4-6 af de der ikke så ud til at give flere blomster, nogle af dem var knækket og faldet ud til siderne.

De blev skyllet nogenlund fri for jord og sat til tørring i garagen, inden de bliver pakket væk i en kasse og stillet ned i min mors frostfrie kælder.
Der er en del dahliaer der blomstrer fint endnu, og de får lov at blive stående, så jeg har lidt at klippe af til buketter, bla. den her med navnet Lilac time - det er om at nyde dem så længe det varer!



2 kommentarer:

  1. Ha ha ja det ville være dejligt med en dør der kan åbnes, men det ser utroligt godt og stort ud. Til vores drivhus har vi købt sådan nogle varmefølsomme tingester til at sætte på vinduerne i taget, de virker utroligt godt og koster ikke meget i jem og fix, men de skal tages af når der kommer frost.Altid godt med lidt planer:-)

    SvarSlet
  2. Det er et flot hus i har fået lavet :) , og det kunne nok være praktisk at døren "kan åbnes" ...lol....

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.