Sidevisninger i alt

torsdag den 10. marts 2016

Gækker

Den bredbladede vintergæk - Galanthus Woronowji blomstrer her, den breder sig langsom ved deling, har nu 3 små klatter, - den første lille klat købte jeg på et plantemarked i 2010.
En anderledes og rigtig sød vintergæk.


Den enkelte vintergæk har jeg ikke haft så mange år, men jeg synes den er rigtig sød og yndefuld.

 Her den jeg kalder den almindelig vintergæk, den dobbelte, som der var flest af i min barndomshave. Der behøver kun 5-7 stykker i en lille vase på skrivebordet - så dejligt at have når man nu er arbejdsramt :-)

Sidst men ikke mindst: Dorthealiljerne, en arv fra min mormor mener jeg. Er ikke helt sikker på, om de ikke var her i haven da vi kom hertil. Men sandt er det, at jeg tænker på min mormor når de kommer frem. Hun hed nemlig Dorthea, kaldet Dodde.
Disse er plantet ved hoveddørene på nordsiden af huset. Derfor holder de længe, og de bliver set.

4 kommentarer:

  1. Ja det er dejligt med de små hvide forårsbebudere. Den bredbladede kendte jeg ikke, det er pænt med de brede blade.
    Hyggeligt at tænke på et kært familiemedlem, når man ser en bestemt blomst. Hvis det skal være helt rigtigt hedder det en Dorothealilje, men mon ikke du har hørt det før :)
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  2. Jeg har vist kun de almindelige vintergækker i haven (De stod her, da jeg flyttede ind) men dem er jeg nu også godt tilfreds med.
    På et tidspunkt kunne jeg dog godt forestille mig at investere i nogle lidt mere specielle, men det er ikke noget, der haster :)

    SvarSlet
  3. De er så fine nu alle vintergækkerne og dorothealiljerne. Jeg tror, at det er det kolde vejr som holder dem "på toppen" så længe. Noget godt er der ved det kolde forårsvejr ;-)

    Havehilsner
    Ina
    http://annasplads.dk/

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.