Sidevisninger i alt

onsdag den 20. september 2017

Nyt plantestativ


Jeg har en bog med haveprojekter man selv kan lave, hvis man har lidt snilde. Det har min mand, selvom det kniber med tiden.
Så jeg tænkte at jeg ville sørge for toppen først, så var det da gjort. Vi har en nabo, der drejer i træ, og jeg spurgte ham om han ville dreje sådan en til mig, og det gad han heldigvis godt. Han underviser i drejningens kunst, så det ville være et godt projekt at tage med der. Jeg skulle tegne hvordan jeg ville have den på et stykke (avis-)papir med mål. Det er jo lidt svært at se for sig hvordan den kommer til at se ud og i første omgang synes jeg måske den var lidt for overdimensioneret, men da den kom på stativet, som min mand straks gik i gang med at lave, da vi modtog toppen - synes jeg den er ret vellykket.
Især hvis en klatreplante vil nå helt derop, skal der meget til før toppen ikke bliver at se.

Foreløbigt er den malet i noget træbeskyttelse vi havde stående og senere vil jeg male den - overvejer en 'gråturkisgrøn' hvis det kan fås :-)





14 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Så pøver jeg igen ,noget gik fejl første gang. Det er bare super stativ Tina.Jeg har forlængst skrevet plantestativer på min srbejdsliste. Han drejer meget og er god til træarbejde,men lige nu er det hestekaner til jul han har gang i, så jeg får nok først mine til næste år. Din er meget smuk lavet og dit farvevalg lyder spændende. Hygge herfra

    SvarSlet
    Svar
    1. Griner, du skriver DIN arbejdsliste, men det lyder som om det er din mands arbejdsliste ... :-)
      Ja, vi er nok gode til at sætte vores bedre halvdel igang, men når de nu er så gode til det.

      Slet
    2. Ja Tina det var dåligt formuleret, det var min arbejdsliste til min mand. Da jeg har en kronisk sygdom kan jeg ikke klare så meget fysisk, men er god til at sætte andre i arbejde.Hygge til dig.

      Slet
  3. Hvor er det et fint stativ :)

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin. Det er et par gode mænd, du har😏. Jeg tror, farven bliver god.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Er også helt godt tilfreds med dem 🙃 Hverken mand eller nabo skal skiftes ud lige med det samme...
      Farven, ja gad vide hvad det ender med for den farve jeg har i hovedet kan måske blive svær at finde.

      Slet
  5. Hvor er det et fint stativ.
    har lige siddet og sagt til Carsten, at det er ærgerligt, at han godt kan lave sådanne stativer, men at jeg ikke kan bruge dem, der hvor jeg mangler stativer, da kattene så ville bruge dem til at komme UD af haven....og det må de ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Et katteklatrestativ - ja det skal være i god afstand fra et hegn, hvis de ikke må stikke af. Vi bor heldigvis så langt ude på landet at kattene her går løse. Det er sjovt at se når vi går tur, følger katten kun med til der hvor dens territorium går til, det har den helt styr på. Så sidder den og venter til vi kommer tilbage igen.

      Slet
  6. Hej Tina.
    Sikke et flot spir og obelix. Det er sørme da en lækker detalje til haven.
    Farven kan du vel finde hos en farvehandler. De har jo de der farveskemaer på papir, som man kan se farverne på.....
    Jeg havde engang en hankat, som fulgte med hele vejen rundt på vores gåture med hund og barnevogn. Jeg tror han var for arrogant til, at tage sig af om det var hans eller andres territorium. De andre katte kunne vel bare komme an ha ha.
    Knus
    Malene

    SvarSlet
  7. Jeg har tænkt at hvis jeg finder den rigtige farve fx. i et blad tager jeg prøven med til en farvehandler. Tror dog først det bliver i foråret.

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.