Sidevisninger i alt

mandag den 19. august 2019

Søndagsprojekt


Først skal I lige se den smukke lilje, som jeg købte for ikke længe siden. Roselily 'Sita' - jeg får altså flere og flere liljer, både i hvide, lyserøde/rosa og gule. De bliver dog plantet i hver sit bed. Jeg er slet ikke vild med liljer i en stor broget blanding.


Jeg har haft en dejlig weekend, sådan en rigtig "inden for matriklen-weekend". Sovet længe, set lidt TV og været i haven i nattøj...
I min plantebørnehave var der en del planter, der trængte til at blive plantet ud og en potte var gået i stykker på en pænt stor buksbom. Så jeg besluttede at lave et lille hjørne lidt pænere.
Jeg plantede en buksbom og to mindre Ilex Crenata 'Convexa', en fin erstatning for buksbom samt tre solhatte. Bronchefenikkelen stod der i forvejen. Bagved står en udgået hyld, der er bevokset med efeu.
Lige bagved græsset går der en lille bæk - der er dog ikke særligt meget vand i lige nu. Alt ukrudtet er på den anden side af bækken og dermed ikke vores jord :-)
Det hele var lidt svært at få plantet, da der var masser af sten og mursten i jorden lige der.


Herunder på større afstand. Et par potter som skal flyttes et andet sted hen når blomsterne lige får bedre fat. Det er nogle sommerblomster, som jeg ikke fik plantet ud og nu kan de få nyt liv i et par krukker - måske. Den sorte kasse til højre er plantebørnehaven, hvor jeg læsser planter af i, når jeg kommer hjem med bilen fuld!


3 kommentarer:

  1. Jeg har også lige modtaget flere liljer og er i gang med at plante, flere sammen men de skal passe i farven.

    SvarSlet
  2. Det er en god idé med en børnehave til nye planter, som ikke kan plantes med det samme. Liljen er rigtig fin.

    SvarSlet
  3. Øv når krukkerne går i stykker, men det kan ofte give inspiration til noget nyt når beboeren af krukken skal ha et nyt sted og bo. Det er det fede ved at ha en have.
    Det er smart med en plantebørnehave, det lyder til du ofte kommer hjem med nye planter :o)) det er vi vest nogle stykker der kan nikke genkendende til.

    Masser af Hilsner fra Linda

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.