Sidevisninger i alt

mandag den 30. maj 2016

Ærter på vej

Bedene var ikke klar, så jeg såede ærterne i små og store potter først i maj. Ærterne er høstet fra sidste års ærtebestand, så jeg var lidt spændt på om de ville spire. De har nemlig lagt i drivhuset hele året, både i frost og varme. Men ingen problem, det var vist tæt på 100 %.
Bedet er endnu ikke helt færdiglavet, da vi er ved at lave stativer, men jorden blev gjort klar i går, og ærterne er blevet plantet. Regn i rigelige, men helst ikke som skybrud, ønskes. Vi fik ikke mange dråber i går eller i nat så vidt jeg kan se.
 Der hvor ærterne nu er plantet, har jeg i flere år haft krydderurtebed. Det trængte gevaldigt til en oprydning og urterne er flyttet hen i den gamle sandkasse, hvor jeg før har haft plantebørnehave. Pga. afstand var det ofte svært at huske at få vandet de små potter, så det gik ikke så godt. Nu har vi ryddet op, luget, kasseret og tilført lidt god jord.
De overskydende planter er lagt i en balje og der er skrevet besked til naboerne om at der er gratis planter at få.

Lille arrangement på bordet i drivhuset. Hav en dejlig dag derude.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En kommentar er altid værdsat.