Sidevisninger i alt

søndag den 28. maj 2017

Takker guderne for en dejlig miniferie

Søndag aften-update: Vi har haft en rigtig dejlig Kristi Himmelfartsferie. Vejret har der i hvert fald ikke været noget i vejen med. Vi har suget D-vitaminer til os.
Herover mit rhododendronbed med lyslilla rhododendron og en orange azalia. I forgrunden lyselilla gøgeurt og tilfældigt står der i baggrunden guldvalmuer i samme nuance som azaliaen. Smukt ikke?
Jeg synes de to farver klæ'r hinanden ganske glimrende.

Jeg kan se i min havedagbog, at jeg første gang i 2010 fik købt to gøgeurt til plantemarkedet i Geografisk have i Kolding. I år er der 16 stykker det ene sted og 7 et andet sted. Så de formerer sig fint - og jeg kan dele dem igen i efteråret.

I mit lille drivhus er der sat tomater direkte i jorden i år. Det er første gang jeg ikke bruger kapilærkasser. Men jorden her er pænt fugtig, så jeg synes jeg ville gøre forsøget og med mindre planterne bliver spist af grådige røde snegle, tror jeg det bliver en succes.

Det første jordbær er spist, delt over på langs. Min søster som er den største jordbærelsker jeg kender, fik den ene halvdel og jeg den anden. Det smagte!

Jeg har to af disse stole"skeletter". Jeg har forsøgt at google mig frem til et sted hvor jeg kan købe pinde /brædder til at sætte fast herpå, så de også kan bruges til at sidde på... men uden held. Er der nogen derude der har et bud?

1 kommentar:

  1. ja... det var nogle dejlige feriedage, så jeg fik også leget lidt muldvarp mellem bedene ;)
    - Hvis det var mig som skulle lave disse stole, så ville jeg anskaffe mig nogle lister eller lign. fra et byggemarked, savet, slebet og evt. malet listerne som har en tykkelse på 10-15 mm..

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.