Sidevisninger i alt

søndag den 26. august 2012

Buketter fra havens overflod

Jeg plukker mange buketter i haven i denne tid. De er som regel over i det lyserøde/pink eller i det hvid-gule. Denne er det sidstnævnte. Vi skal til fødselsdag i familien i eftermiddag, så imorges var jeg ude i morgenkåbe og klippe en buket inden det begyndte at regne. Det slap jeg nu ikke helt for, og der fremkom en smuk regnbue på himlen mod vest.
IMG_3705
IMG_3703IMG_3706
IMG_3707
Jeg pakker altid buketterne ind i silkepapir, som jeg har et righoldigt lager af i diverse farver.
I går skulle jeg hente min datter ved toget. På vejen derud var jeg lige til et rejsegilde hos venner og da jeg skulle til at køre derfra, ringede datteren og sagde at hun ikke havde nået toget, da bussen var forsinket. Hun ville derfor komme en time senere. Jeg synes ikke det kunne betale sig at køre hjem, så jeg kørte til Rødekro, hvor jeg fordrev tiden med at kigge på stauder og roser mv. hos en nyåbnet plantesalgssted. For en gangs skyld havde jeg god tid, og jeg fik da også købt et par ting (så måske kunne det alligevel bedre betale sig at have kørt hjem)…
IMG_3733
En “uægte orkidé” kaldte indehaveren denne. Jeg tænkte at den da lignede min tudselilje. Jeg snuppede den for den var i hvert fald noget anderledes end den jeg har. Den er kun 40-50 cm høj og blomsterne er ikke spættet. Navnet er Tricyrtis Tapei Silk.
Dette er min tudselilje, som jeg havde i forvejen, den er 70-80 cm høj og lidt svær at styre – vælter let.
IMG_3730
Tudselilje ‘Tricyrtis hirta’
Desuden købte jeg denne Liriope ‘Royal purple’ en græstørvslilje. Farven er meget smuk synes jeg og den passer meget fint til det blå bed. Bladene er vildt flotte!
IMG_3739
God søndag til jer alle. Lige nu regner det i stride strømme og min mand og søn er lige kørt til fodbold, men ifølge DMI skulle det klare op i eftermiddag og aften.

2 kommentarer:

  1. Sikke flotte buketter . . En "uægte" orkidee, det har jeg dog aldrig hørt om!!
    Er blevet noget afhængig af alle disse have-blogs, og jeg må sige at jeg nok snart må sætte en begrænsning, men din blog, er en af dem der IKKE bliver "cuttet" væk . . Skøn side!

    SvarSlet
  2. Tak for de meget pæne ord - sidder næsten og rødmer.
    Det var også sådan jeg begyndte - læse de andres blogge. Og så gik jeg og opfandt emner i hovedet når jeg var i haven - og så kunne jeg jo ligeså godt skrive lidt selv.

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.