Sidevisninger i alt

torsdag den 9. august 2012

Roser, postkasse og lavendler..

Ja, en sjov blanding i overskriften, men det indikerer barer at det omhandler "’lidt af hvert’.

Vis album

Efter at vi skal have postkassen ved skellet, har den stakkels postkasse stået der sådan lidt Palle alene i verden. Derfor er dens indsats belønnet med et par roser. Roserne har jeg vist frem før, se her - men jeg havde ikke fået dem plantet. Jeg er sådan ret langsom når jeg skal bestemme hvor planterne skal stå. Faktisk har jeg flere gange set planter gå ud før de fik en plads. Fy.
Men i går aftes fik jeg en uventet aften alene hjemme. Dvs. jeg skulle ikke sørge for mad og da jeg selv havde affodret mig med en tallerken havregryn, gik jeg i haven. Ahhh.
Jeg fik vandet roserne grundigt og så gik jeg igang med at grave et “gaf” (hul), men hold da op hvor var det stenet. For det første var der grus under græsset, og da jeg endelig fik dét fjernet, var der mange større sten nedenunder, se den lille bunke ved siden af postkassen. Det er nok overskud fra den gang stendiget blev lavet. Men langt om længe kom roserne da i jorden og vandet nok en gang. Se i øvrigt den kæmpestore flotte brudeslør der vælter ud over stendiget. Er den ikke bare flot?
Når jeg går i haven er det hele lidt uorganiseret. Lidt her og lidt der, men man kan se hvor vidt jeg kommer, for der er småstakke af ukrudt og plantedele overalt hvor jeg kommer frem.
IMG_2393IMG_2394
Der var mange mælkebøtter, græs og brændenælder langs den udvendige side af stendiget og her et par stakke (som venter på min mand…) Men trillebøren kan da også blive fyldt:
IMG_2409
Så vidt kom jeg inden ryggen sagde STOPPPP for nu.
IMG_2395
Og lige et par lavendelbilleder fra stendiget:
2012 august 0762012 august 077
2012 juli 043
Det sidste billede er fra 1. juli – det er aftenlyset, der giver den en anden farve tror jeg. Næsten som fløjl at se på.

2 kommentarer:

  1. Hej Tina
    Sådan arbejder jeg også, jeg har sjældent noget med til ukrudtet, så der ligger også bunker efter mig, og jeg er også lidt uorganiseret, men pyt bare vi nyder det:o)
    Hårdt arbejde at få plantet rosen, men du var sej.
    Det var bare en lille hilsen, jeg kom lige forbi.
    Lisbeth

    SvarSlet
  2. ja... ukrudt holder os igang, så vi behøver IKKE at gå i fitnesscenter ;)

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.