Sidevisninger i alt

tirsdag den 27. marts 2012

Ukrudt forgår ikke så let!
Jeg har dagen igennem tænkt på hvad mit første "rigtige" indlæg skulle handle om, og jeg er kommet frem til at det skal handle om UKRUDT!
Noget alle kan forholde sig til og alle har en mening om. Som oftest negativ, og jeg må indrømme at det også er min indgangsvinkel.
Det er naturligvis dybt tilfredsstillende at have renset et bed for diverse slags ukrudt, men det er en stakkels frist; ukrudt gror hurtigere end en hest kan rende.
Da jeg kom hjem fra arbejde idag, måtte jeg straks ud i haven i det gode vejr. Jeg er ved at rense et langt bed og jeg må kun rense et par m2 pr. gang - for at undgå skader. Forrige år fik jeg en tennisalbue og sidste år hold i ryggen .. det er blot alderen der trykker. Nå, men mens jeg gik der og hakkede og gravede og samlede op, fik jeg øjnene op for hvor mange forskellige slags ukrudt jeg egentlig har i haven. Måske skulle jeg blive en plantesamler - ukrudtsplantesamler? Og nu er det jeg skulle indsætte et væld af gode billeder - men det kan jeg endnu ikke finde ud af, det kommer det kommer .. måske senere.
Det første billede, når det lykkedes, er det jeg kalder "den nye slags ukrudt" - det er dukket op i min have inden for de sidste par år. Er der nogen der kender navnet på det? Ikke at jeg kommer til at holde mere af det af den grund, men alligevel.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En kommentar er altid værdsat.