Sidevisninger i alt

søndag den 4. november 2012

Inspiration

Astrid Lindgren
I sidste uge var jeg en aften til foredrag i haveforeningen. Det var et foredrag af Marie-Louise Veber Pastian. Vi var vel omkring 40-45 interesserede havefolk der mødte op. Foredraget omhandlede "Den frodige have".

Marie-Louises havestil som er den frodige engelske, hvor jorden er dækket af planter og hvor det hele er blandet godt sammen, tiltaler mig meget. Og langt hen af vejen er det vel også det jeg gør, omend ikke helt så gennemført som Marie-Louises.

Pernille Poulsen rose i staudebed

Jeg ville gerne være bedre til at købe flere af samme slags når jeg køber nyt. Men det går vældigt godt i teorien, men i praksis kniber det mere - da har jeg en rygrad som en regnorm. Så ofte bliver det én af ditten og én af datten. De står så lidt ensomt i bedet og ser ikke ud af det helt store.

Jeg mener at dette er en Aloha, men er ikke helt sikker.

Marie-Louise slår også et slag for at blande roser og stauder sammen.
Før - og det vil sige før jeg blev 40 - havde jeg kun enkelte roser, da det ikke sagde mig så meget, men jeg skal da love for at det har ændret sig. Og de bliver plantet blandt stauderne - dog med blandet succes. Jeg har i hvert fald lært ikke at det ikke er en god idé med mosroser i staudebedet - Auuu! Flere gange har jeg haft hånden omkring en meget tornerig gren af mosrosen.


Jeg tror det er kommet så vidt at jeg må have kigget på mit store staudebed og lave lidt om på det, så både roser og stauder kommer til sin ret, men det må blive i fremtiden.

Kinesisk rose - nellikerose tror jeg nok dette er.

Leonardo da Vinci 

Mange rosenhilsner fra Tina


1 kommentar:

  1. Det er svært at blande roser og stauder, så det kan godt være, der skal gang i en omlægning. Jeg begyndte først på det for et år siden, det er egentlig gået meget godt.
    Det er smukke roser, du viser her, af dem du viser, har jeg kun Astrid Lindgren, men jeg har mange andre.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.