Sidevisninger i alt

mandag den 15. april 2013

På besøg i NY

New York 2013 156
Jeg er lige kommet hjem fra et New Yorker besøg, og da de mindst er 14 dage forud rent vejrmæssigt, var der masser af især magnolier og påskeliljer der var sprunget ud. Da vi fløj fra Billund var der sne og vi kom over til den første rigtige forårsdag i NY – vi havde op til 27 grader! Ahhhh, det varmede helt ind i det vinterfrosne hjerte og jeg kunne føle D-vitaminerne strømme ind i årerne (eller hvor det nu gavner…) Jeg kunne selvfølgeligt ikke lade være med at tage billeder, min mand sagde at jeg nu skulle huske at kigge på de andre ting også - ikke kun blomster. Heldigvis var han på konference i tre dage, så da havde jeg gode kår for blomsterkigning (og shopping). Bla. var jeg i Brooklyn Botanic Garden – her var alle Magnolierne i fuld blomstring – SKØNT – tog en dyb indånding og puster nu luften ud til jer!
Heldigvis er vi kommet hjem til godt vejr herhjemme også – sneen er helt væk, det ser ud til at det også har regnet, så planterne har fået noget at leve af.

Herunder billeder fra den botaniske have - de to første er fra en af orangerierne - her med bonzai'er. Normalt synes jeg de er fine, men det har ikke den store interesse, men jeg kunne da ikke stå for dette blomstrende eksemplar! De næste er fra Magnolie afdelingen og det sidste er fra den japanske afdeling.




4 kommentarer:

  1. Der er da godt nok forår over there:-)
    Dejlige billeder.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  2. Smukke billeder fra NY tak for synet. Godt din mand skulle til konference, så du kunne få lov at tage blomsterbilleder :)

    SvarSlet
  3. Jeg kom bare lige forbi.
    Tak for de dejlige billeder.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.