Sidevisninger i alt

lørdag den 11. august 2012

Floks i lange baner

IMG_2421
Jeg har rigtigt mange floks i mit staudebed – de fleste har jeg "arvet" og kender derfor ikke navnene på dem. Ovenstående fandt jeg pludseligt ud af at jeg havde 11 steder!!! Det er da vist også lige at overdrive. Omvendt passer de godt ind alle de steder de står, men det kunne da godt være jeg skulle udskifte et par stykker med et par nye slags.
IMG_2424
Rosapink floks som passer fint sammen med andre blomster som jeg tit plukker en buket af.
IMG_2425
Ren hvid floks – en rigtig yndling.
IMG_2426
Ovenstående har jeg det lidt blandet med, for selv om det ikke umiddelbart er at se på billedet, er farvet lidt over i det skarlagenrøde farve og den er alså lidt ved siden af hvad jeg godt kan lide. Men på afstand lyser den vildt meget op på bedet og tiltrækker opmærksomheden.
IMG_2427
Den nyeste lilla/hvide floks som jeg mener at have købt hos Staudefeen.

Har du også floks i haven?

3 kommentarer:

  1. Hej
    Jeg er først lige begyndt at følge lidt med på de forskellige sider og finder det rigtig spændende og inspirerende med alle billederne og teksterne.
    Ja jeg har en hel del floks og som dig har jeg ikke navne på dem, men jeg er rigtig glad for dem, der er aldrig problemer og de kommer troligt år efter år, jeg overvejer dog om det er på tide at rydde lidt op i dem, da bedet er ret gammelt og de sår sig en del.
    hilsen Lene

    SvarSlet
  2. Hyggeligt med en kommentar fra dig Lene. Pas på med at følge med alle steder - det kan blive helt vanedannende og en tidsrøver, men det er nu så hyggeligt og ikke mindst interessant når man har haven som fritidsinteresse! Man kan få mange gode ideer!

    Forresten, jeg ved godt at Floks egentligt staves Phlox, men Floks er vel bare en fordanskning eller hvad?

    SvarSlet
  3. Ja, Phlox er da bare en dejlig sensommerblomst. Særligt dine på det første og det sidste billede er jeg betaget af.

    Jeg selv vil gerne have store grupper af dem, så jeg håber at kunne bytte mig til nogen, der som Lene ovenfor gerne vil reducere deres egne. Jeg er i en gruppe på Facebook, der hedder Plante Bytte Centralen, D'er bytter vi så det er en lyst. Kender du den?

    Det med stavningen... Jeg tror du har fat i noget der, Tina.

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.