Sidevisninger i alt

søndag den 8. september 2013

Er der nogen der har et plaster?

Hjælp jeg har været i haven - er der nogen der har et plaster?

Hæ hæ jeg har såmænd bare plukket hindbær!
Store røde modne hindbær var modne hos min mor som er på ferie. Jeg vidste egentligt godt at det var tid for plukning af hindbær, men jeg havde ikke husket det før i dag, og en del måtte kasseres. Det er også derfor min hænder blev så røde - de overmodne splattede noget ud, når de blev plukket.
Men der var alligevel mange flotte bær (600 gram blev det til):



For ca 1 år siden havde jeg en rigtig god opskrift på en slags Panna cotta med noget hindbærguf i bunden blandet med acasiehonning/ahornsirup og så var der brugt mascarpone til panna cottaen. Desværre er opskriften blevet væk og dette er sådan ca det eneste jeg husker af den. Øv det er rigtigt ærgerligt, og jeg tænker på det hver gang jeg ser hindbær. Derudover kan hindbærrene bruges til en ganske fortræffelig hindbærlikør. Den har den flotteste klare røde farve og kan bruges til desserter. Jeg har ikke noget Vodka på lager, så det kan jeg heller ikke lave lige nu. Efter at have kigget lidt på nettet, er jeg nu i gang med at lave hindbærsirup! Så jeg glæder mig til morgenmad bestående af skyr og hindbærsirup!


3 kommentarer:

  1. OG det lyder da super lækkert.
    Send gerne lidt min vej - jeg ELSKER hindbær :-)

    SvarSlet
  2. Uha - de ser fine ud.... Mums... :o)

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.