Sidevisninger i alt

onsdag den 4. april 2012

Rhododendronbed

Rhododendron 
Jeg har ikke haft rhododendroner i haven før vi i 2006 blev gift (efter 18 års bekendtskab/samliv og 3 børn).
Til bryllup fik jeg en rød rhododendron af mine 2 kollegaer, som var gået på pension, men som jeg har kontakt med endnu. Jeg placerede den i staudebedet, hvor den har befundet sig vel og jeg er kommet til at holde meget af den. I mit lange nye bed har jeg nu besluttet at investere i nogle flere planter. 

Disse 2 er for nylig indkøbt: til venstre en fra fakta til 30 kr. "Catawbiense Grandiflorum" og til højre en jeg har købt til et foredrag i haveforeningen "R. Bureavii X R. Clemmentinae S R- Hills low red -hvis jeg tyder kragetæerne rigtigt. Hov den var rød, jeg mente den var rosa (!) Og rød og lyslilla går altså ikke i mit hovede. Jeg må tænke; skal det være forskellige røde hele vejen hen, eller skal det være rosa og lilla som jeg oprindeligt har tænkt. Jeg går i tænkeboksen!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En kommentar er altid værdsat.