Sidevisninger i alt

lørdag den 31. august 2013

Lilla skønhed uden navn

Skønhed og skønhed... Som alle ved forgår skønhed ofte efter en tid, og således også for denne nyanskaffede plante. Jeg fik den i går ved en bekendt fra haveforeningen med ordene: jeg ved ikke hvad den hedder. Jeg havde beundret den ved en tidligere lejlighed og fået lovning på et skud, men nu fik jeg hele planten, da den ikke passede ind i deres have mente giveren. Dens blomstring er på allersidste vers, så måske er det svært at se, men jeg vil gerne have hjælp til at få at vide hvad det er for en fætter.




3 kommentarer:

  1. Hej - jeg gætter på en svalerodsensian (gentiana asclepiadea). Jeg har en med mørkere blå blomster og en med hvide - dejlig dekorativ plante.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have. Jeg kender kun ensian som en lav plante. Så nu vil jeg gå på nettet og få lidt viden. Tak for hjælpen!

    SvarSlet
  3. Jeg kom bare lige forbi.
    Jeg kender slet ikke planten, men den ser spændende ud.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.