Sidevisninger i alt

onsdag den 9. maj 2012

Vidunderlige vortemælk


Dejlige gule/limefarvede Forårsvortemælk (euphorbia polychroma) ser sådan ud lige nu - planten er pudedannende og liver op på ethvert bed, her er den placeret i det gule bed ved flagstangen.

Vortemælk er i familie med julestjernen og Kristi tornerose (stueplante) samt vistnok kaktusser, det synes jeg er lidt sjovt fordi de er vidt forskellige af udseende.
Vortemælk skulle også kunne skræmme muldvarpe væk, da de ikke kan lide lugten og smagen. Men det vil måske være lige smart nok med en masse vortemælk stående solo på græsplænen :-) - det er der vi har muldvarpeskud.

Jeg har to vortemælk mere, men ved ikke hvad de hedder - og den på billede nr. to mener/tror jeg er en vortemælk, den er ikke særligt vidt endnu. Måske kan du se det?
I hvert tilfælde kan jeg rigtigt godt lide dem alle, farven er vidunderlig.

Denne har jeg fået af en der holdt åben have for et par år siden.


Vortemælk med flot lysegul farve


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En kommentar er altid værdsat.