Sidevisninger i alt

lørdag den 19. maj 2012

Ødelagt nybyggerhjem

Jeg har ødelagt et helt hjem her til aften. Det gik ud over mange, måske i hundrede- eller tusindvis. Jeg har ellers ikke voldelige tendenser, men jeg flyttede en firkantet zinkpotte med et lille udgået oliventræ og deri havde en familie myrer bygget deres bo. Jeg vandede godt der hvor potten havde stået og så halede jeg oliventræet op. Så kan jeg finde et sted i et hegn hvor de kan lave et nyt bo.
Men se disse flotte gange.


Oliventræet havde ellers stået fint ved hoveddøren næsten hele vinteren. Da der kom noget frost tog jeg det et par gange ind i drivhus eller garage. Men så tænkte jeg at hvis det havde overlevet hele vinteren, kunne det også den sidste tid, men ak... der kom pludselig hård frost og jeg glemte det stakkels træ som afgik ved plantedøden. Og nu er det endt som myrebo.


Selv om man skulle synes at vinteren ikke har været så hård som de to foregående år, er der alligevel flere ting der mere skadet end det plejer.

Jeg havde et stor og flot lavendel, som var måske halvanden meter i diameter. I de to hårde vintre så den ud til at være gået til, men kom så alligevel - dog i meget mindre målestok, men se nu! Nu tror jeg da den er gået helt ud, bortset fra en enkelt lille bitte gren. ØV


Sommerfuglene var helt vilde med den og det var menneskene i øvrigt også. Og så var den lige ved indgangen til gårdspladsen og stod ligesom og bød velkommen til!                                     

Den var lysere i farven end de andre lavendeler jeg har og om vinteren stod de lange stængler og pyntede - især med rimfrost så det fantastisk ud. Men vi gider ikke tænke på vinter ligenu. Vejret i dag har været dejligt - næsten ingen vind (for en gangs skyld) og selvom solen kun har tittet frem, har det været varmt. Ahhhh!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En kommentar er altid værdsat.