Sidevisninger i alt

fredag den 25. maj 2012

Jordbær i blomst

Der er ikke noget bedre end det første jordbær fra drivhuset. Det høstes og deles i fem: en del til hver i husstanden. Jordbærret er varmt, sødt og smager bare SÅ meget af sommer og sol. Det er en smag man kan tage frem på en grå hverdag og næsten smage hvis man mærker efter.
IMG_7377
Jeg havde et jordbærbed for  8-10 år siden, men da dræbersneglene kom frem, droppede jeg dem omgående. Der er ikke noget så ulækkert som dræbersnegle i jordbær. Der dukkede dog et par jordbærplanter op i drivhuset, da vi flyttede det derhen hvor det står nu - sammen med et par asparges. Begge dele har fået lov at blive. Hvis vi skal bruge mange jordbær, så er der en plukselv mark ½ km borte, så det er heller ikke fordi behovet for jordbær i haven er så stort, men de første jordbær bliver værdsat at de er af egen avl. Og se bare, der er nogen på vej.
Vi glæder os i denne tid - til et festmåltid af røde bær.
IMG_7375  IMG_7373  IMG_7380 IMG_7374
PS: Hvis man har nok af dem, er jordbærblomster og grønne bær flotte i buketter!

2 kommentarer:

  1. Gode billeder.
    Tak for kigget.
    Ha` en dejlig aften.

    SvarSlet
  2. Dit indlæg bringer minder om dengang vi havde jordbær i vores forrige have. Det første jordbær blev delt i to og spist med stor andægtighed :).
    Jeg har også en jordbærplantage 1/2 km væk, men kunne alligevel godt tænke mig lidt planter. Jeg må se om jeg kan finde plads til dem.

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.