Sidevisninger i alt

lørdag den 12. maj 2012

Tulipantid

Jeg kan se på de forskellige haveblogs - at det der med tulipaner er der rigtigt mange der er gode til. Jeg synes også at det er et vidunderligt syn, men er bange for at det ikke rigtigt bliver virkelighed her på matriklen.
Vi bor ved et vandløb og ved mark og der er mange mus og mosegrise (lyder bedre end vandrotte!)
som gerne spiser tulipanløg. Og i og med at tulipaner ikke kommer igen år efter år, passer de ikke helt til mit temperament. Alligevel køber jeg nogle hvert år, for de er da dejlige.
Men tre her og der er jo alligevel ikke rigtigt noget...
Denne tulipan hedder Fringed Family og er en dejlig tulipan, hvor der er 3 tilbage af. Øv. Den kunne jeg godt finde på at købe flere af.



Så er der denne som vistnok er en Don Quichotte, den er der sølle to styks tilbage.


I min mors have er der tulipaner der kommer år efter år og har gjort det i over 40 år. For et par år siden fik jeg 10 løg, som jeg satte i køkkenhaven, da jeg gerne ville formere dem, så der var lidt flere. Det ser ud til at lykkes. Blomsterne er ikke så store, men til gengæld en pæn farve og de er sene og derfor lige ved at springe ud nu her midt i maj. Jeg er dog lidt bekymret, da bladene krøller lidt rigeligt. Det gør de ikke i min mors have.


Så jo her er tulipaner, men slet slet ikke i de mængder jeg ser og beundrer i andres haver. Men undvære dem helt, nej tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

En kommentar er altid værdsat.