Sidevisninger i alt

onsdag den 2. maj 2012

Køer på græs


Som jeg har skrevet før, har vi ikke naboer over hækken. Men det er ikke helt sandt, for om sommeren har vi køer. Flotte - idylliske dyr. Vi nyder udsigten og deres rytmiske gumlen en stille og solrig sommeraften. Vi har set køer kælve på marken, hvilket er en oplevelse.

De kan også være ret nysgerrige. De følger gerne med i havearbejdet. Måske diskuterer de min smag: "Nej de lilla der skal da ikke være der, men lidt til højre for de hvide og de røde tulipaner passer slet ikke ind, de skal fjernes inden næste år."

Jeg tror også de er musikalske. Min mand og ene datter spiller trommer og vi har et øvelokale som grænser op til marken. For mange år siden da manden min satte sig op og øvede, havde jeg lige lagt mig til rette på en madras i bikini, med bog og saftevand. Pludselig hørte jeg et gungrende galop lige ved siden af mig. Ganske vist var der et strømhegn, men vores hæk var ikke særligt høj og jeg skulle ikke nyde noget af at blive trampet ned af vilde køer, så jeg fortrak indenfor! Men nu siger de ikke noget til det, så jeg tror de er musikalske og at de danser rock'n roll i det skjulte. (Måske er manden også blevet en bedre trommeslager siden da!)

1 kommentar:

  1. Det må virkelig være hyggeligt med sådanne naboer - vi havde også nogle som naboer for et par år siden, og der var altid en udbryderkonge - en kalv, som syntes at det var simpelthen det sjoveste at vippe strømtråden op, og så hoppe ind i min have, og når man så truede lidt af ham, så hoppede han bare hjem igen:-)

    SvarSlet

En kommentar er altid værdsat.